torsdag 3. mai 2018

Kyssesyken normale leververdier

Om denne prøven viser normale leververdier , er jeg da frisk? Kan jeg gjenoppta trening og nyte alkohol igjen? Da har det tilsammen gått uker . Mononukleose, også kjent som kyssesyke , er en virusinfeksjon forårsaket av Epstein-Barr virus. Sykdommen forekommer hyppigst i småbarnsalderen, og gir. Leververdier : GT 20 ASAT 20 ALAT 45 BK (sic) 29.


Det finnes ingen klare . Da stod det også i brevet (fra legen) at leververdiene er . Hei, jeg fikk konstantert kyssesyken i januar ifjord og har siden det slitt med høye leververdier. Nå etter et år er jeg innenfor normalen og har . Jeg kan derfor kun råde deg til å avstå fra alkohol, til leververdiene dine er normale igjen. Hvis du får en økning i leververdiene pga alkoholen, . Om prøvene er normal er jeg da frisk og kan drikke igjen? Hvordan kan man. Fikk svaret på min andre leverprøve idag, hadde dessverre litt forhøyet leververdi.


Vanlige symptomer er kraftig halsbetennelse, hovne lymfekjertler, feber og . ALAT stiger typisk 1-uker før pasienten får gulsott, når et maksimum samtidig med opptreden av gulsott og faller til normale verdier i løpet av 4-uker. Forekomsten av kyssesyke øker i tenårene samtidig som sykeligheten. Jeg var symptomfri etter mnd med kyssesyken ( normale leververdier og ingen andre tegn) men var så uheldig å få en slapphet som satt i kroppen nesten 6-7 . Epstein Barr-virus, som gir kyssesyke og cytomegalovirus) kan være årsak til . Normal gamma GT utelukker derimot ikke alkoholmisbruk. Idag fikk jeg bekreftet at jeg har hatt kyssesyken i ca tre måneder. Altså siden skolestart.


Han sa jeg hadde normale leververdier igjen, men jeg fortalte ikke om. Pasienter som har økede leververdier og driver idrett eller hard trening, bør unngå fysisk trening til blodprøvene er normale. Du skal ta livet med ro til leverprøvene er normale og kyssesyken har tatt farvel med deg. All aktivitet ut over det du må gjøre som å spise og . Man bør også unngå alkohol til leverprøvene er blitt normale.


Etter jeg begynte med lchf har leververdiene mine økt med nesten x10. Kyssesyken kan gi symptomer fra lever. Har ikke symptomer på kyssesyke , men er nå tatt prøver av dette og galle.


Siden alle de andre prøvene for lever var normale og jeg ikke hadde andre symptomer på . Hun har også hatt høye leververdier siden den gangen. Jeg var heldig og ble friskmeldt etter halvannen måned eller noe sånt. Da var leververdiene mine normale igjen.


Men det kan vare mye lenger. Paracetamol skal ikke brukes hvis leververdiene er forhøyet. Anja Johansen anjajohansen. Blodprøvene var helt normale men jeg hadde litt høy leververdi. Jeg vet ikke om jeg har har hatt det eller har det?


Er det snakk om alvorlig sykdom så blir leververdiene oftere enda. Da jeg hadde de svært høye leververdiene for flere år siden, da viste det seg at jeg hadde kyssesyken. Nå er de nesten normale men jeg vet ikke hvorfor.


Mononukleose eller ” kyssesyke ” som vi kaller den, er en godartet sykdom som skyldes en infeksjon av Epstein-Barr-viruset.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.