torsdag 25. januar 2018

Lage sengegavl av tre

En sengegavl rammer inn sengen og gir det lille ekstra til soverommet. Her er oppskriften på tre gavler du kan lage selv! Spiler i taket, bak TV-en, i trappeløp eller som sengegavl er bare noen eksempler.


Bygg din egen sengegavl på 1-2-3. TRINN Foto: Fredrik Larsson.

Jeg bruker ofte treverk på veggen for å gi rommet et lunt uttrykk, sier Therese. Da designeren begynte å tegne EKESTAD- sengegavlen var målet å ramme inn . Vi viser deg noen eksempler på hvordan du kan lage den selv. En fin sengegavl kan gi deg hotellfølelsen på soverommet. En kryssfinérplate koster ikke all verden og er egentlig tynne lag av finér som er lagt lagvis, blandet med lim og presset. Lær hvordan du lager en dekorativ adventsstjerne i tre.


Lag din egen sengegavl. Slik lager du en sengegavl som frisker opp soverommet ditt.

Av: Einar Vestheim, 19. Her viser Maxbo deg hvordan du kan lage en dekorativ sengegavl. Lastet opp av MAXBO - Godt gjort! MAXBO gir deg inspirasjon til smarte løsninger i hjemmet. Her ser du en lengre video om hvordan du kan.


Få et stemningsfullt soverom med en lekker hjemmelaget sengegavl. Hvis du liker det litt røffe og. NØYAKTIG: Mål gjerne to og tre ganger ekstra, slik at knappene ikke blir skeive.


Kult med bøker Her får du servert en del forslag som an inspirere deg til å lage. Sengegavler kan være ganske så kreative. Skru lekter på veggen for å holde treplatene stødige. Gulvet trenger likevel ikke være kaldt.


Velg en lunere gulvtype som parkett fremfor billig laminat eller fliser. Luft godt hver dag, gjerne 5-minutter to til tre. I tillegg til å. Treplate i den størrelsen du ønsker at sengegavlen skal ha. For det første: Hva slags stil har du .

Det er lettest at . Har fått med meg at man kan kjøpe kryssfinér og skumgummi og stifte stoff rundt, men jeg leter mer etter en sengegavl i tre. Problemet er bare . Her kan du også bruke panelrester og lage en sengegavl i tre som du beiser eller maler i ønsket farge. Jeg har ventet et helt halvt år på å komme i gang med sengegavlen , og endelig! Vi kjøpte ny seng og fnøs av å betale nesten 10. Vi lagde en for noen år siden: Sponplate, tynt lag skumplast, stoff, stiftemaskin.


Jeg likte i grunn alle tre. Tre timer søvn hver natt ble vi enige om, det må vi ihvertfall ha! Vi ønsket å lage en litt massiv og annerledes spile-konstruksjon. Hos furniturebox finner du garantert en sengegavl for deg.


Alt du trenger for å lage din egen knaggrekke er en drill, en hobbyplate, skruer, kroker og eventuelt maling eller. Kjøper du en variant i tre kan du male dem i den fargen du selv ønsker. Først tegnet jeg opp tre linjer. Den øverste er 15cm fra toppen og mellom linjene er det cm. Finn et stoff du liker og lag din egen.


En spesialdesignet hodegavl i mørkt tre med intergrert lys og leselamper løfter soveromsinteriøret og gir . Gå til Trehodegavl — for materiale hodegavl et tre , i sin naturlige form, et gammelt speil, eller et mykt hodegjerde laget av lint stoff eller spesielt alderen . Jeg skal lage ny sengegavl og jeg ønsker å få frem ett utseende slik som i. Jeg hadde bestemt meg for å lage sengegavl selv, for jeg synes det var.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.